Morningwalk en alweer braaien - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Morningwalk en alweer braaien - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Morningwalk en alweer braaien

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

19 April 2008 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

De ochtend begon weer eens vroeg, met een wekker om half 5 . Moeders bedacht dat het toch echt wel vakantie is en draaide zich nog eens om in bed. Ik (Claudia) ging dus samen met Claricia op morningwalk.
De heenreis was nogal koud, het was nog donker toen we om 5 uur wegreden. We zagen nog 2 hyena’s op de heenreis, die niet eens bang waren voor ons. Ze bleven rustig aan de kant van de weg zitten. De wandeling zelf was pittig, in hoog tempo.
Het 1e uur was nogal koud, maar met de inspanning van het wandelen was het goed te doen. Na ongeveer 2 uur lopen gingen we in de bush ontbijten. De zon ging schijnen en het werd nog behoorlijk warm ook. We hebben een hoop geleerd over bloemen, planten en kleine beestjes, maar we zagen helaas geen grotere dieren. Toch was het een heerlijke wandeling.
Op de terugweg met de auto kwamen we nog giraffes, olifanten, zebra’s en impala’s tegen. Dus dat maakte het weer goed.

’s Middags hadden we een rustmoment. Eerst ging Claricia een paar uurtjes werken op de lodge en daarna zijn Claricia en mama aan het zwembad gaan liggen. Ik ben heerlijk in de rondavel gaan slapen.

’s Avonds was er een braai bij Kindergarten (het trainee-huis). Claricia had boodschappen gedaan en we hebben heerlijk genoten met elkaar. Ook Delano, Marije, Monique en Nienke waren erbij en het werd een gezellige avond. Nog even een potje Boonanza (jawel, dit is de juiste spelling) gedaan en Nienke won een keer en ikke. Claricia werd beide keren laatste. Hierna lekker ons bedje opgezocht.

• 20 April 2008 - 11:04

Wilbert:

Toch even benadrukken dat mijn vriendinnetje twee keer laatste werd. Nou het maakt mij heus niet uit want voor mij ben je altijd nummer 1!

Kus