Scherven brengen geluk?? - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Scherven brengen geluk?? - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Scherven brengen geluk??

Door: Claudia/Joki/Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

16 April 2008 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Zoals we al vertelden, moesten we gister erg vroeg op. Om 5 uur in de auto op weg naar Tschukudu.
Het auto huren was al een klein avontuurtje, want het moest op mama's paspoort en rijbewijs en op mijn (Claricia) creditcard. Gelukkig stond mama's rijbewijs nog op Graveland, dus dachten ze dat het allemaal klopten..
Om half 5 dus ons bedje uit, ontbijtje klaarmaken om mee te nemen, beetje makkelijke kleding en hups de auto in.
Helaas hebben we Tschukudu nooit bereikt....

Ja ik probeer het een beetje spannend te houden he, maar nu zal ik gewoon vertellen wat er gebeurd is (jullie zullen de foto volgens mij ook al wel gezien hebben). Na een kwartier rijden is onze achterruit er namelijk gewoon uitgesprongen. Nee geen steentjes, geen dieren, geen andere dingen die ramen laten springen. Het brak gewoon, met een geluid van een geweersschot.
Na een half uur reanimatie door Claudia op mij, zijn we omgekeerd naar de lodge. Snel even het autoverhuurbedrijf gebeld en toen maar weer terug naar bed. Ik heb ook nog even Tschukudu afgebeld, want half 7 gingen we niet meer halen.

Heel erg balen natuurlijk, maar gelukkig zijn we heel positief ingestelde mensen. Mama en ik naar het politiebureau voor een politie rapport en daarna door naar het autoverhuurbedrijf. Waar het allemaal redelijk snel en goed verliep. Geen extra kosten ofzo, dus dat viel allemaal mee.

Smiddags lekker aan het zwembad gelegen, Claudia leren Bonanza-en en ze had gewonnen. Ach beginnersgeluk he..

Later in de middag nog even naar town geweest en daar heerlijk geluncht, toen opeens de stroom uitviel. Een diepe zucht door heel het winkelcentrum, wat erg grappig was om te horen.
Natuurlijk zijn wij niet voor een gat te vangen en met behulp van mijn telefoon zelfs nog schoenen voor Claudia gekocht.

Savonds heerlijk op bushbraai geweest. Heel veel olifanten gezien, die door onze gids tot het uiterste gedreven werden. Claudia heeft het gefilmd, dus als je dat wilt zien moet je maar even langskomen! Na een heerlijk drankje tijdens een prachtige zonsondergang hebben we de spotlights erbij gepakt. In het donker nog hazen, impala's en een african wildcat gespot (door Claudia hoor!!)

Dat was me het dagje dus wel, lekker gelijk naar bed gegaan, want vanochtend...

  • 16 April 2008 - 15:39

    Kees & Clara:

    Hallo luitjes, nou jullie hebben het wel voor elkaar hoor om in 1 week tijd zoveel te beleven, niet te geloven en "lief zusje van me" daar kan je deze keer niet alleen mijn naamgenoot de schuld van geven, want zomaar je rugzak kwijtraken is toch eigenlijk een echte Claries aktie waarbij ik me nu wel afvraag,
    "Van wie zou ze dat toch hebben"!!!
    Fijn dat jullie het daar zo gezellig hebben met elkaar. Zo te zien ook prima weer dus geniet er nog maar even van.
    Veel liefs,
    C&C

  • 16 April 2008 - 18:15

    Dik & Esther:

    Ik zou een boek uit gaan brengen en die dan later gaan verfilmen. Verkoopt vast goed want je kunt lekker schrijven. En dan zou ik van die centen gaan rentenier in S.A. Nog heel veel plezier daar.

    Groetjes Dik & Esther.

  • 16 April 2008 - 20:32

    [O]pa [O]ma Verheij:

    Hallo, hallo, wat een avonturen, de spanning steeg natuurlijk zo hoog dat de ruit eruit vloog,neem voortaan maar een gepanserd voertuig, zitten niet zulke grote ruiten in,en als jullie weer eens gaan zwemmen,pas dan op want mijn laptop is niet water dicht hoor.Jullie dag viel dus niet in het water,maar jullie sprongen, of vielen er dus zelf in .heerlijk!!Hoeveel graden is het daar nu nog? We hebben hier ook wel een lekker zonnetje, maar de wind is erg koud ,maar troost je want na het weekend gaat de nacht temperatuur een flink eind omhoog, dat scheelt een jas,,hoop ik" Geniet nog maar even van de Afrikaanse zon,is trouwens de zelfde als hier hoor"en we volgen jullie iedere dag .Colinda en Gerwin hebben hier gegeten en een bakje thee gedronken, was erg gezellig maar ze moest er morgen weer vroeg uit.Ik ga nog even voor kapper spelen ,nog een wasje ophangen en dan+++ en ook naar bed groetjes van ons Doeiiiiiiiii

  • 17 April 2008 - 18:13

    Jos:

    hai dames, wat je in een week tijd niet allemaal kan beleven. je zou een complete hartverzakking krijgen van die achterruit.ik lees dat de dag er niet minder om was. fijn hoor. baie vreugd en ons praat weer. groetjOs

  • 17 April 2008 - 20:58

    Marian Van Dijk:

    Voordat ik ga slapen even kijken hoe het met m'n buurvrouw is . Let nu veel meer op je dan normaal . Ik vind het helemaal geweldig voor je Joke en wat een avontuur . Stoer hoor die achterruit.
    Om jaloers op te worden dat je daar in bikini zit !
    Allemaal de groetjes van mii , ik ga nu naar bed , morgen werken .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

South Africa

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2008

We left Africa, but Africa will never leave us

25 Juni 2008

Verjaardagscadeautje

24 Juni 2008

dagje Kaapstad

23 Juni 2008

Die twee gingen toch...

23 Juni 2008

Zondag 22 juni
Wilbert en Claricia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 100876

Voorgaande reizen:

11 September 2017 - 01 Oktober 2017

Honeymoon

01 Januari 2014 - 02 April 2014

Backpack-semi-wereldreis

13 April 2011 - 27 April 2011

Curacao

21 Januari 2008 - 08 Juli 2008

South Africa

Landen bezocht: