Eerste maar zeker niet de laatste Morning walk - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Eerste maar zeker niet de laatste Morning walk - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Eerste maar zeker niet de laatste Morning walk

Door: Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

25 Maart 2008 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Pff waar moet beginnen, normaal vind ik het al moeilijk, maar zeker vandaag. Bushwalk, daarna met de auto het park in, mn zusje feliciteren want internet ligt er morgen uit etc etc..

Ok ok, ik begin wel gewoon bij het begin :P

Vannacht om 4.15 ging mijn wekker af (ja ik begin dus ook gewoon bij het bittere begin) Eigenlijk ging het nog vrij gemakkelijk en liepen Nienke en ik rond kwart voor 5 richting lodge. Daar kwamen we onze mede-walk-genoten tegen. Een echtpaar van rond de 50 en een moeder en dochter. Dochter was een 40-er volgens mij (reken maar zelf uit hoe oud moeders was). Achteraf bleek dat Nien en ik de slechtste conditie hadden, maar dat terzijde.
Hup in de auto, die helemaal nog nat was van de regen van die nacht. Maar met een vest aan was het wel te doen.
Eenmaal in het park waren we getuige van een prachtige zonsopgang, was echt heel mooi om te zien. Om even een voorbeeld te geven, zet de film 'the lion king' aan en kijk naar het begin. Iets kleiner, maar met dezelfde kleuren..
Na een korte drive kregen van de 2 rangers instructies. Niet praten, niet rennen, achter elkaar lopen en in je vingers knippen als je wat gezien hebt.

Nu was het zo, dat een paar dagen eerder, de leeuwen een 'kill' hadden gedaan op een giraf. Dat beest
(inclusief de leeuwen) waren daar dus nog. Uiteraared wisten onze rangers dat en daar gingen we dus naar op zoek.
Hups aant lopen.

Op een gegeven moment werd het teken gegeven van stil zijn. En ja hoor, we hoorde wat.. Het bleken hyena's te zijn! Gelijk daarna wijst de ranger de andere kant op en ook daar zaten hyena's!! Echt super dat je ze naar elkaar hoort 'blaffen' en jij staat daar midden in. Onbeschrijfelijk.
Wij natuurlijk gelijk op zoek naar die prachtige dieren, uit de wind blijven, zachtjes lopen etc.. (ja ja dit is het echte werk) Dat werd dus beloond met een prachtig plaatje van hyena's die wegrenden.. Super mooi!! (maar zoals jullie begrijpen, geen foto's).

Na veel enthousiaste reacties weer verder op pad, want de giraf moest natuurlijk opgezocht worden. Na een paar minuten begon het toch wat minder te ruiken en ik elke kale boom zaten wel gieren, we kwamen dus dichterbij. Weer die hand, die ons tot stilstand maande. En ja hoor LEEUWEN!! Ik greep meteen naar mn fotocamera, maar een van de rangers zei gelijk dat ik eerst moest kijken en als ze bleven liggen pas foto's maken. Anders zie je alles alleen door je camera en dan kan je net zo goed tv kijken.. Ze liepen inderdaad vrij snel weg, wat ook weer erg mooi was. Maar daarom dus geen foto's.
Daarna naar die giraf gegaan, was echt te smerig om te zien.. Helemaal opengereten en alles in zn buik was te zien.. But that's nature..
Ow en als je de geur wil ruiken die dat beest verspreidde volg deze instructies.
2 ons kip in blokjes
2 dl melk
2 eieren (van vorig jaar)
Doe dit in een kom en zet het op de verwarming voor een weekje of 2..

Daarna echt nog superveel dieren gezien, zebra's, giraffen, impala's, spinnen, kevers, vogels en een hele enge cricket.
Heerlijk ontebeten bij een rivierbedding en op de terugweg weer op zoek naar de leeuwen en hyena's. Helaas waren die toch wel erg geschrokken en niet meer gevonden.

Terug in de auto reden we terug naar de gate en kwamen we een groep van 40 olifanten tegen, echt super indrukkend weer!! Heerlijk nog even naar gekeken, maar er zaten erg veel kleintjes bij. DAn worden de grote vijandig, zoals je kan zien op het filmpje!!

Maar mijn dag kon niet meer stuk!!!

Toen we weer terug waren op de lodge, zijn we gelijk weer de auto ingestapt, want Monique had een auto en een permit om het park in te gaan. (je moet zien, 's ochtends om 5 uur in de rij, omdat je het park om 10 uur nog in wil)
Samen met Nienke en Garth (onze F&B manager) het park in geweest. Niet veel nieuws gezien, maar wel enorm gelachen.
Heerlijk op een lodge in het park geluncht en toen weer terug. Monique ging gelijk weer op nightsafari en Garth ging bij ons Braaien.

Toen snel mn bedje in, want amai amai, wat was ik moe!!

Omdat de foto's niet heel spannend, maar zeker wel de moeite waard zijn, doe ik ze zsm plaatsen. Probeer eerst maar eens voor te stellen hoe mooi die walk geweest moet zijn!! hihi

• 25 Maart 2008 - 13:17

Faar:

jeetje meis..wat indrukwekkend allemaal! vind btw dat je leuke berichtjes typt..word er jaloers van!haha. Wat zijn de plannen voor de rest van de week??
    Ik ben net terug uit Londen..waren weekendje naar Saline, was erg vet!!

Wanneer komen Claudia en Jokie??
    Groetjes aan Nienke en we krabbelen!

Liefs Faar

• 25 Maart 2008 - 13:18

Faar:

Ik ben net terug uit Londen..waren weekendje naar Saline, was erg vet!!

Wanneer komen Claudia en Jokie??
    Groetjes aan Nienke en we krabbelen!

Liefs Faar

• 25 Maart 2008 - 13:22

Faar:

Excuses voor het 2 keer plaatsen van mn boeiende berichtje!! Owja wij hebben sneeuw met Pasen gehad..beetje raar he! Naja meis, ik zal je niet langer lastig vallen!
    Liefs

• 25 Maart 2008 - 15:13

Jos:

Hai meis, om jaloers op te worden wat jij allemaal weer heb meegemaakt daar. geniet er maar van. hier hebben we een witte pasen gehad. is weer eens wat anders. pas goed op jezelf. baie vreugd en ons praat weer. groetjOs