Tzaneen (wordt vervolgd, hoop ik) - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Tzaneen (wordt vervolgd, hoop ik) - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Tzaneen (wordt vervolgd, hoop ik)

Door: Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

10 Maart 2008 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Dit weekend zijn Nienke en ik lekker op pad geweest. We hadden Tzaneen in de planning dus daar gingen we heen. Allebei met hetzelfde idee, we zien wel!!
Weer een autootje gehuurd en deze keer bleektie tot onze grote blijdschap airco te hebben :D
Daar eenmaal aangekomen bleek het toch wel een vrij grote stad en daarom parkeerden we de auto maar ergens bij een winkelcentrum.
Bij een indisch eethuisje een kopje koffie gedaan en heerlijk genoten van onze reis (ja autorijden is hier gewoon leuk).
Toen zijn we rondje gaan lopen en hebben we gevraagd waar het Tourist information centre is.
Wij weer de stad uit, op weg naar het information centre, dicht..
Dat was even balen, want we hadden eigenlijk niets voorbereid. Op onze kaart stond dat er een vrij oude Baobab tree was. Er bestaat een boom van 3000 jaar oud en deze was ‘maar’ 2000 jaar..
Hups, weer in de auto en lekker op weg naar die boom. Was wel echt mooi om te zien!! Ik hoop dat de foto’s het een beetje laten zien, maar die boom was zo enorm groot!! Je kon er ook in staan, maar er zaten allerlei enge insecten. Heb er wel een fotootje van, dus kunnen jullie toch meegenieten. Toen zag Nienke opeens dat je hem ook kon beklimmen. Nu heb ik een slang vastgehouden, ik rij makkelijk kilometers naar een ander land, ik heb gieren gevoerd, maar zo’n trap.. Toch best hoog.. Uiteraard heb ik het toch gewoon gedaan, maar ik stond te trillen toen ik weer beneden was. De treden zaten echt ver van elkaar.. Zoals Claudia en Ron zich nog wel kunnen herinneren tijdens het verven, heb ik gewoon een kleine vorm van hoogtevrees. En trouwens, ik heb het over die hoge ladder, niet dat kleine trapje waar ik opsta onderaan de boom (om flauwe opmerkingen te vermijden zeg ik t maar alvast :P)
Hebben een paar leuke plaatjes kunnen schieten en daarna nog een stukje gereden en toen lekker naar het zwembad..
Al met al, een heerlijk relaxte dag geweest. Ik hoop dat er nog veel van deze weekenden zullen komen.

• 10 Maart 2008 - 16:35

Linda:

Je kunt idd via de foto zien dat het een MEGAboom is.

Het is voor jou ook al weer bijna volgend jaar.
    Bij deze alvast een fijne jaarwisseling toegewenst.

• 10 Maart 2008 - 17:44

Jos:

Hai meis,
    wat is nu nog 1000 jaar voor deze boom die zo enorm is, jammer dat je er geen kabouter tegen kwam. baie vreugde ons praat weer.
    groetjOs