Fund uitstapje - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Fund uitstapje - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Fund uitstapje

Door: Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

10 Maart 2008 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Vrijdag 7 maart.
Vrijdagmiddag ben ik met Neelke naar een greenflag uitreiking gegaan van een school die wij steunen via het fonds..
(ja mensen, als jullie geld hebben en het Claricia fund niet goed genoeg vinden kan je ook geld geven aan de kinderen hier in Afrika!!)
We waren niet heel vroeg, omdat we allebei erg druk waren, maar we kwamen precies op tijd. Er waren van die traditionele dansertjes, echt super goed!! De filmpjes zijn niet heel lang, want mn batterijen waren allebei leeg, maar je ziet heel goed hoe cool het was. Zeker dat kleine meisje aan de linkerkant!!
Ook zie je op een filmpje dat de vlag een beetje bleef hangen en daarom nog naar beneden gehaald moest worden.
Na deze ceremonie mochten we in een lokaaltje gaan kijken, stond een heel mooi projectje over HIV en AIDS. Ik kreeg daar ook te horen dat 40% van de bevolking in en om Phalaborwa besmet is. Na een paar dagen ben ik nog steeds niet bijgekomen van dat aantal. Dan weet je gewoon zeker dat er ook collega’s/vrienden die ziekte hebben. Niet te lang over nadenken maar..
Na deze school bezocht te hebben gingen we ook even naar een creche kijken die voor 100% op vrijwilligers en donaties draait. Heb alleen een foto van de kindjes die daar zaten..

• 10 Maart 2008 - 17:36

Jos:

Hai meis,
    weer een "unieke" ervaring rijker. bij sommige dingen moet je misschien niet te lang stil staan, maar het is helaas wel de keiharde realiteit wat je daar meemaakt en ziet. pas goed op jullie zelf en baie vreugd ons praat weer. groetjOs

• 16 Maart 2008 - 10:57

Charlotte:

Hoi Claricia,
    Was wat aan het googlen en kwam jou tegen. Ik heb nog een paar foto's waar jij op staat bij 't afscheidsfeest (trouwens ook van Nienke).
    Als je me je mailadres stuurt kan ik de foto's mailen.
    Groetjes, Charlotte (vriendin Yda)

• 16 Maart 2008 - 11:07

Claricia:

He Charlotte,
    Hoop dat je je berichtje nog terugvind..
    Mijn email is clariciagraveland@hotmail.com en die van nienke is nienkehuzen@hotmail.com..
    Je kan ook alles naar mij sturen hoor!!

Liefs