Mijn keukenavontuur - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Mijn keukenavontuur - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Mijn keukenavontuur

Door: Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

01 Februari 2008 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Ha lieve mensen,
Het keukenavontuur zit erop.
Doordat de stroom smiddags weer uitviel en de aggregaat (dat is een gek woord, of schrijf ik het nou gewoon verkeerd?) het ook niet deed, dikke stress. Geen ijs en wel 40 man die in de bush een braai zouden moeten krijgen. Toen kwam chef Jacky (zie foto) op het geweldige idee om ijs bij de supermarkt te halen.
Wie wil er rijden?? ..Niemand..
Wie kan er rijden?? ..Niemand..
Wie heeft er een rijbewijs?? Claricia!!
Claricia dus wederom in een auto, maar deze keer zat de versnellingspook aan het stuur enne owja de 3 hapert een beetje, dus kijk maar hoe je dat oplost..
Nadat ik heel weer terug was op de lodge, vroeg men of ik nog een keer ijs wilde halen, want de overige gasten op de logde wilde ook graag ijs in hun drankjes. Dat was weer genoeg spanning voor een dag en daarom hoefde ik 's avonds ook weinig te doen.
Er waren maar 12 gasten waarvan er 7 om half 10 kwamen. Desondanks lekker gewerkt.
Tijdens het schoonmaken heb ik nog wel schoonmaakmiddel in mn oog gehad. Het resultaat is nu een garnalenoog (vraag fam graveland maar hoe dat eruit ziet). Voelt nog steeds niet lekker, dus straks op advies van schoonmams even spoelen.

Verder ga ik zondag even verhuizen naar de lodge, want ons huisje wordt maandag en dinsdag chemisch gereinigd, bye bye kakkerlakken!! Dinsdag is als het goed is Marije gearriveerd en trekken we met zn drietjes in een schoon huisje.
Monique blijft dan op de lodge, totdat er plaats is in het managementhuis.

Dat was het denk ik wel voor vandaag en gister. Vanavond ga ik zelf een bushbraai lopen en morgen om 6 uur (ochtend) in de spoelkeuken. Ook ik moet dan een groen jurkje aan en ik neem aan dat jullie uitkijken naar de foto's.

Heel veel liefs

ps ik heb ook een stukje op wilberts (en zijn groepjes)e-magazine gezet. Zie www.013enco.nl



  • 01 Februari 2008 - 09:40

    Wilbert:

    Bedankt voor deze gratis reclame, liefje. Maar het stukje was sowieso al een waardevolle bijdrage.

    Toch een mooie wisselwerking. Ik help jou met je ondernemingsplan, jij doet iets terug voor mijn project.

    Meer heb ik eigenlijk niet te vertellen. Zit immers met je te msn'en nu.

    Het stukje van Claries heet trouwens Wereldse Communicatie.

  • 01 Februari 2008 - 10:18

    Mutti:

    Lieve derde dochter,
    Wat een heerlijk verhaal weer deze keer. Niet van tevoren weten wat er gaat komen en dan zo'n dag meemaken. Ik heb er weer van genoten. In het weekend kletsen we wel weer bij. SMS maar wanneer het jou uitkomt. Voor vandaag een fijne dag en we horen elkaar. Liefs mutti

  • 01 Februari 2008 - 12:27

    Opa Oma Verheij:

    wilde jij gisteren beweren dat je een drama in de keuken ben? volgens mij is de elekticiteit dat. Doet het aggregaat het ook al niet.Je ben gewoon een genie was je bang dat ze je zouden laten zwemmen,maar dit had meer weg van schaatsen rijden Al zal je misschien nog wel eens met kromme tenen en bonzend hart lopen,je gaat het daar vast maken in je stage tijd Zelfs aggregaat heb je goed geschreven Wat wil je nog meer?We wensen je veel succes groetjessss

  • 01 Februari 2008 - 14:33

    Sanne:

    Hee meis!,

    Leuk om je verhalen te lezen! wel '' raar'' om je nu daar zuid-afrika op een foto te zien!
    ga je verhalen zeker bij houden leuk,leuk!
    Ben je ook al een beetje verkleurd?
    Wens je nog heel veel succes!

    Xxx Sanne van de heerlijckheid;)

  • 02 Februari 2008 - 10:43

    Suus:

    Hee Clar!

    Heb een paar dagen niet op je site gekeken, en ineens staat ie al vol met berichten van jou! Is het toch nog wel te doen met internet daar?!
    Volgens mij heb je t goed naar je zin daar als ik het zo lees! Ook echt leuk dat je zoveel foto's hebt, worden je verhalen nog ff wat duidelijker!
    Kijk weer uit naar je volgende berichtjes!
    Good luck tjik!

    X Suus

  • 04 Februari 2008 - 13:23

    Dik & Esther:

    Hé daar,
    Ik vind die "duo-penotti" foto echt geweldig! Zou zo op posterformaat uitgebracht kunnen worden.

    Zat gisteren in de kerk naar je mutti (en mijn zus, en nog zo'n honderd zangers en zangeressen) te luisteren en dacht echt weer terug aan toen in Vuren toen zat ik naast je, en vond dat erg gezellig.

    Is 't goed gekomen gisteren>????? Had van je moeder gehoord dat je haar ge-smst had.

    Hou je haaks, geniet en zorg goed voor jezelf he.

    Fijne tijd, groetjes Dik & Esther.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

South Africa

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2008

We left Africa, but Africa will never leave us

25 Juni 2008

Verjaardagscadeautje

24 Juni 2008

dagje Kaapstad

23 Juni 2008

Die twee gingen toch...

23 Juni 2008

Zondag 22 juni
Wilbert en Claricia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 100899

Voorgaande reizen:

11 September 2017 - 01 Oktober 2017

Honeymoon

01 Januari 2014 - 02 April 2014

Backpack-semi-wereldreis

13 April 2011 - 27 April 2011

Curacao

21 Januari 2008 - 08 Juli 2008

South Africa

Landen bezocht: