2e en 3e werkdag (en stiekem al dag 4) - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu 2e en 3e werkdag (en stiekem al dag 4) - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

2e en 3e werkdag (en stiekem al dag 4)

Door: Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

31 Januari 2008 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Zo hier nog even wat berichtjes van de afgelopen dagen. Doe het even samen in een bericht.

De tweede dag werken is ook weer voorbij. Om 6 uur beginnen (dus om 4 uur NL tijd eruit). Het viel eigenlijk nog wel even mee, want het is licht en het is al best warm.
In de keuken was het ook niet heel erg druk, maar er was in ieder geval wat te doen.
Het personeels eten moest gemaakt worden, heb wat gesneden en wat schoongemaakt, maar daar houd het dan ook mee op.

Het aparte aan het werken hier in Zuid afrika is, dat het echt niet uitmaakt als je niets doet. Als ik een collega vroeg of ik mee kon helpen met schoonmaken of snijden antwoorden ze steevast met nee, doe maar even relaxen.

Maar na 4 uur rondlummelen was ik dat ook wel echt beu en ging ik afwassen, wat ook niet mocht wat dat is de taak van de spoelkeuken (moet ik zaterdag in werken..)

Nadat ik klaar was met werken heb ik mn mail gecheckt en daarna lekker naar huisje toe. Ik was t gister echt even beu, maar na een kei lieve mail van zowel Claudia als Wilbert ging t alweer beter. Ook het bellen met mama gaat goed en Wilbert heeft zich inmiddels ook aangemeld bij die site en het idee dat bellen niet zo heel duur is, maakte me echt vrolijk.


Het is nu 30/01/08 en vanochtend heb ik heerlijk uitgeslapen. Als ik mn airco vol aanzet is het gewoon koud om te slapen, maar wel heerlijk als je een keertje langer dan tot 8 uur wil slapen. Straks ga ik nog even nieuw beltegoed halen en om 3 uur lekker aan het werk. Probeer ook een band te laten plakken zodat ik morgen lekker op de fiets naar het winkelcentrum kan.
Waarschijnlijk dat ik morgen dit stukje afmaak, met een klein stukje over de werkzaamheden in het restaurant tijdens het diner.

En inderdaad, op 31/01/08 (vandaag dus) zit ik weer achter de computer. In een internetcafe op mn lieve vriendje te wachten.
Gister echt heerlijk gewerkt, de lodge is ‘fully booked’ dus we hadden het heerlijk druk. Alle gasten waren op tours en safaris geweest dus kwamen met super enthousiaste verhalen terug. Een groot gedeelte Nederlands, en die vonden het dan ook erg leuk om even hun verhalen kwijt te kunnen. Verder mocht ik nog niet erg veel doen, behalve uithalen. Maar ach, het is werk.. Ik had ook een tafel met Afrikanen, die kregen een Braai en dat was dan mijn tafel. Ze waren alleen helemaal van slag, want een blank meisje hoort geen donkere mensen te bedienen. En dat lieten ze dan ook duidelijk merken, heel apart.

Vanavond moet ik in de keuken helpen met het diner en ik zie het niet zo heel erg zitten. Ben echt een drama in de keuken, dus ik hoop niet dat ze me laten zwemmen :P

De band van de fiets is idd geplakt, dus ik ben op de fiets. Dat is nog gevaarlijker dan autorijden. Want ik ben waarschijnlijk in heel Zuid-Afrika de enige met een fiets.. Ben blij dat ik zit en ga denk lopend naar huis.. (of niet, tis wel ver lopen..)

Dikke kus Claricia

  • 31 Januari 2008 - 09:25

    Claricia:

    Nogmaals de berichtjes zijn superleuk, ik zal weer even een kleine reactie geven.
    @ TC ja scary he, dat autorijden. Ik hoop idd dat dat prikbord helemaal vol komt. Zal toch wel lukken, kaartjes met valentijn en met mn verjaardag, hint :P
    @ Jan Fokke: Ik ben sprakeloos eigelijk! Super leuk dat berichtje!! We zullen in ieder geval op onszelf en elkaar passen!!
    @ Roos: Inderdaad lang leven internet, superfijn allemaal. Mama kan nu ook redelijk goedkoop bellen, dat is ook erg fijn hoor.. Verder alles goed op t werk?? Enne ik sliep toen toevallig nog niet, ook al moest t wel ;)
    @ Bep: Hee Bepske, hoeist allemaal daar? En met de andere heerlijckheden? Nog een paar lekkere roddels voor me? Ik hoor t wel!!
    @ Linda: Wat leuk dat jullie me ook gevonden hebben, Giraffen zijn ook echt hele mooie beesten. Er kwam ook een groep voorbij rennen echt prachtig. Was alleen te laat met mn fototoestel..
    @ De liefste opa en oma van de wereld: Ja de winter is inderdaad in aantocht, maar die begint pas als bij jullie de zomer begint en dat duurt denk ik ook nog wel even. Januari en februari zijn de warmste maanden. Nog even doorbijten en alles went.
    @ Malou: Leuk dat ook jij me volgt, hoe is het op je stage? Hou je het allemaal een beetje vol? Het is hier idd supermooi en als ik terug ben laat ik alles zien!
    @ die klene: had je nog geprobeerd te bellen? Nienke die zegt ook niets, naja ik hoor t nog wel. Komt ook omdat Nienke van half 8 tot 3 moet en ik van 3 tot sluit. Lopen elkaar net een beetje mis.
    Maak anders even een paar foto’s, gewoon van jou, je kamer, mams enzo.. Kan ik ook een beetje kijken.. TNX..
    @Jos: Ja die auto was echt cool. Die foto is ook genomen in het park, toen was er ook geen ander verkeer, dus dat scheelt hoor!! Die moderne airco is wel vervelend als het buiten 40 graden is, maar je hoort ons niet te vaak klagen.. Beter dan 6 graden denk ik maar :P

  • 31 Januari 2008 - 10:05

    Opa Oma Verheij:

    Daar ben je weer met de chef nog wel kan je in elk geval nog wel het en en ander van leren We krijgen hier vandaag een midwinter stormpje zeggen ze.De bomen aan de rivier beginnen al aardig te wieberen Heb vanmorgen een kaartje geschreven,komt er dus aan Heeft het misschien wel voor de wind,dan is hij gauw bij je groetjes uit Werkendam

  • 31 Januari 2008 - 10:06

    Mutti:

    Hey lieve derde dochter. Heb even een momentje tijd om te krabbelen. Ik krijg de indruk dat het allemaal best aardig lukt daar. Hier gaat het ook best goed. Gea een beetje aan het stressen. Laatste werkdag, morgen laatste examen van de cursus, een overbelaste pees in haar voet zodat ze niet kan sporten en Jacob die bijna thuiskomt. O ja en ook nog een hele grote pukkel op haar kin. Zaterdag ga ik met Colinda een begin maken aan haar nieuwe kamer. We houden je op de hoogte hoe het allemaal gaat worden. Foto's krijg je tezijnertijd wel te zien. Dat was het even voor dit moment. Vanavond ben ik zingen dus dat wordt niet bellen. Ook omdat jij aan het werk bent. Doe je best liefste derde en we horen elkaar snel weer. Liefs mutti

  • 31 Januari 2008 - 11:02

    Kees & Clara:

    Hoy meiske, ff snel je site gelezen en dan zit mijn werkdaagje er ook weer op. Succes vanavond in de keuken en gezien je verborgen talenten gaat dat zeker lukken. Voor ons nog een daagje en dan is het weekend. Werkse en tot horens !

    Veel liefs,
    C & C

  • 31 Januari 2008 - 13:51

    Farah:

    He meis, Wat een leuke verhaaltjes allemaal! ik lach me dood, omdat je vertelt dat je niet hard mag werken..haha Dat is even wennen zeker! Ik word wel steeds meer jaloers want het is zooo mooi daar!! Hoelang 'moet' je nog in de keuken en bediening enzo 'werken' voordat je met die administratieve taak begint? Of begrijp ik nu iets verkeerd??
    Ik vind het trouwens wel stoer dat jullie het allemaal maar even regelen daar..een auto (iell dat klonk ook echt eng...) fiets enzo, super tof! Heeft Nienke het ook naar dr zin??Hangt onze vergeet-ons-niet-foto ook aan je prikbord of ben je die vergeten?? ;) haha. Nou heel veel plezier weer. We drinken morgen avond een biertje op jullie (of meerdere!)
    Groetjes aan Nienke!
    Liefs Faar

  • 31 Januari 2008 - 18:14

    Jeanette En Ton 4t:

    Leuk te zien allemaal claricia, die foto met die krokodil vind ik maar eng.Volgens mij vermaak je je daar wel. En moe worden mag je dus niet als ik het goed begrijp. Ook relaxed. Nou we volgen je. Groetjes (buurtjes van Roos en Jos)

  • 31 Januari 2008 - 21:15

    Jos:

    hai meissie,
    ik weet zeker dat er in zuid-afrika nog iemand is die een fiets heeft,n.l.debbie die daar ook op dit moment stage loopt. alleen zij heeft een stuk land koopt, of te wel zij is met haar mountainbike plat op haar plaat en zo gegaan. haar hele behang is eraf en ze heeft een aantal hechtingen ( een stuk of 5) in haar arm, maar verder maakt zij het wel goed. dus pas maar op met snel fietsen. debbie werkt bij mij in de keuken als ze even niet op school zit.
    als jij geen zwarte mensen mag bedienen is dat dan ook discriminatie? vreemd, je komt daar dingen tegen die voor ons vanzelfsprekend zijn en daar zo vreemd.
    ik kan me niet echt voorstellen dat je een drama in de keuken bent want het eten bij
    jullie thuis was gewoonweg hartstikke lekker.pas goed op jullie zelf. groetjos

  • 31 Januari 2008 - 22:06

    Nel Van Der Straaten:

    Hoi Claricia,

    Heel leuk om je daar te volgen...en
    zo te lezen heb je het goed naar je zin..gaaf hoor.

    Liefs en groetjes Nel

  • 01 Februari 2008 - 09:26

    Nieske:

    Hee claries,
    super gave dingen maak jij mee!! zitten wij hier in stormachtig nederland met flut weer beetje in te kakken...
    leuk om je verhalen te lezen,
    nog heeeeel veel plezier en succes!! geniet ervan!
    lfs nieske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

South Africa

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2008

We left Africa, but Africa will never leave us

25 Juni 2008

Verjaardagscadeautje

24 Juni 2008

dagje Kaapstad

23 Juni 2008

Die twee gingen toch...

23 Juni 2008

Zondag 22 juni
Wilbert en Claricia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 100878

Voorgaande reizen:

11 September 2017 - 01 Oktober 2017

Honeymoon

01 Januari 2014 - 02 April 2014

Backpack-semi-wereldreis

13 April 2011 - 27 April 2011

Curacao

21 Januari 2008 - 08 Juli 2008

South Africa

Landen bezocht: