1e werkdag - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu 1e werkdag - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

1e werkdag

Door: Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

28 Januari 2008 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

28/01/08

Vandaag onze eerste werkdag, ik had er echt superveel zin in en vertelde dat ook tegen iedereen. Iedereen reageerde daar dan ook op, dat ik gewoon rustig moest beginnen, want het werktempo ligt gewoon vele malen lager. Dat heb ik geweten.

We begonnen om 7 uur ’s ochtends, maar in SA is het gewoon licht, dus dat scheelt echt. Neelke (onze Nederlandse buurvrouw) ving ons op en bracht Nienke allereerst naar de housekeeping. In een prachtig groen jurkje (zie foto) moest ze toen alle huisjes nalopen. In vergelijking met mij, heeft ze nog best veel gedaan.

De reden dat ik wat weinig gewerkt heb is dat er gewoon geen werk was. Met ontbijt hadden we 4 tafels en met lunch 1. En we waren met zn vieren, waarvan 1 chef.
Alle gasten waren Nederlands, dus ik heb gewoon heel de ochtend allemaal enthousiaste verhalen over het park verteld. Erg leuk om te doen!!
Rond 11 uur gingen we pauze houden en daarna wachten totdat de mensen voor de lunch kwamen.. Ondanks dat ik niet heel veel deed, heb ik nog nooit zo hard gezweet. Wat is het allemachtig warm daar. Mn telefoon gaf in het kantoor (waar een soort van airco staat) 31 graden aan..

Vannacht ga ik denk ik op mn nieuwe kamertje slapen, dit omdat ik om 6u moet beginnen en Nienke pas om half 8. Woensdag en donderdag een avond shift draaien en vrijdag een Bush Braai (zie foto’s 23e), dus dat wordt erg leuk. Ook zaterdag moet ik werken, maar hoe meer uren hoe beter!!! Heb trouwens ook mn prikbord in mn nieuwe kamer volgehangen. Ziet er gezellig uit he!! Ik hoop dat er nog veel kaartjes komen, als je iets stuurt duurt het met een priority sticker 10 dagen en anders 3 weken heb ik me laten vertellen..

Mamsie heeft uitgevonden hoe ze goedkoop kan bellen, dus ga vanavond lekker 5 uur met dr aan de telefoon hangen (grapje hoor ma). Maar de gedachte dat t niet meer een vermogen kost is wel fijn.

Lieve mensen blijf vooral reageren!! Vind t super leuk!!

Dikke kus Claricia

  • 28 Januari 2008 - 18:57

    Kees & Clara:

    He kleine Schumacher leuk dat je al aan een autoritje bent toegekomen. Je zal zien dat het snel went om links te rijden en het is daar denk niet zo druk als hier. Nou jullie eerste dag zit er dus op. Leuk pakje heb je aan hoor. We blijven je volgen en je prikbord zullen we eens zien te vullen met het een en ander.
    Veel liefs,
    TC

  • 28 Januari 2008 - 19:35

    Jan Fokke En Erlinda:

    Liewe meisies.
    Nou dis jammer om te hoor dat julle niks te doen het nie. Jou uniforem lyk vreeslik oulik. Miskien gaan ons vir julle die selfde klere reel vir die bediening. Nou met die ander kant van die pad ry sal ek nou nie veel kan sê nie. Skree maar net as jy sien jy ry aan die verkeerde kant. Dan sal die mense self op sy gaan. hehehe.

    Geniet dit verder daar en pas julle self mooi op.

    Met baie groete,
    Ons.

  • 28 Januari 2008 - 23:37

    Roos:

    Hoi lieve meid.

    Ik zit nu even op het werk (even rustig) al jouw belevenissen te lezen en foto's te bekijken. Het is ook heel leuk te zien wat nu jouw omgeving is. Lange leve het world wide web toch. Je eerste werkdag zit er al weer op. Aan de warmte moet ik even niet denken en dan ook nog werken. Het is hier weer even gedaan met de rust telefoon gaat weer. Jij slaapt op dit moment lekker. Ik ga nog even werken Groetjes Roos

  • 29 Januari 2008 - 10:58

    Ilse (bep):

    Neeltjeeeee
    Man wat een berichten alweer haha, ik dacht ga eens even op die site van je kijken. En zoals beloofd zal ik je af en toe ook een berichtje achter laten. Zo te zien en te lezen heb je het er al wel naar je zin:D.
    Heel veel plezier .. en ik laat snel weer eens wat achter!
    xx

  • 29 Januari 2008 - 16:49

    Linda:

    Nou ik heb ook maar eens gekeken op de site waaraan ik iedere x op gewezen word om ZEKER eens naar te kijken ;)
    Het is inderdaad leuk om te zien waar je uit hangt.
    Vooral die ene foto met die 2 giraffen vind ik dus geweldig, die andere ook hoor daar niet van.
    Ik ga het bijhouden om iedere x even een blik te werpen op deze site.

    Nou je weet het.... zelfs vanuit Hellevoetsluis word je daar in de gaten gehouden!!!

    Heeeeel veel plezier daar

    groetjes van ons

  • 29 Januari 2008 - 21:06

    Opa Oma Verheij:

    Hallo hier ben ik weer Ben gisteren blijkbaar uit de computer gerold Stond er gisteren als 1ste in. ffffft weg.Heel fijn dat je eerste dag goed is verlopen nu heb je de 2de er op zitten. die zal ook wel de niet te ontkomen warmte over je uitgestort hebben.Maar de winter is daar in aantocht?hoopvol idee???We wachten de volgende berichtjes af groetjes ook aan Nienke

  • 30 Januari 2008 - 15:01

    Malou:

    Woow Claries,

    Wat zit je daar mooi!!! Wat cool ook al die jonge dieren! En wat een groot huis hebben jullie! Echt super! Heel veel plezier en succes daar de komende maanden! Ben benieuwd naar je volgende verhaal :D

    Kus

  • 30 Januari 2008 - 18:05

    Je Zusie Colinda:

    hee grote zus, ik had vandaag mijn vrije dag ( woensdag )en het is al een tijd geleden dat ik iets op je site heb gezet dus bij deze.

    ik had je nog geprobeert te bellen maar dat was helaas mislukt want je was druk aan het werk. wel kreeg ik nienke aan de lijn die even verbaast meost luisteren wie ze nou aan de lijn had. we lijken wel heel erg op elkaar via de telefoon haha

    ik heb vandaag ook je kamer helemaal verbouwt je zal het wel neit terug zien. want ik moet natuurlijk een keer verhuizen van kamer.

    echt heel tof om te zien hoe jij dit avontur beleefd!! lijkt wel een beetje animal planet haha! Bye Bye! xxxx colinda :)

  • 30 Januari 2008 - 21:27

    Jos:

    hai meissie
    zo zelfverzekerd als jij daar in de auto zit alsof je nooit anders gedaan hebt.
    een gat in de muur is een moderne airco hoor.
    het is natuurlijk wel lekker om zo rustig te beginnen dacht ik zo te denken.
    pas goed op jullie zelf, groetjos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

South Africa

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2008

We left Africa, but Africa will never leave us

25 Juni 2008

Verjaardagscadeautje

24 Juni 2008

dagje Kaapstad

23 Juni 2008

Die twee gingen toch...

23 Juni 2008

Zondag 22 juni
Wilbert en Claricia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 72
Totaal aantal bezoekers 100908

Voorgaande reizen:

11 September 2017 - 01 Oktober 2017

Honeymoon

01 Januari 2014 - 02 April 2014

Backpack-semi-wereldreis

13 April 2011 - 27 April 2011

Curacao

21 Januari 2008 - 08 Juli 2008

South Africa

Landen bezocht: