Full day safari - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu Full day safari - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilbert en Claricia - WaarBenJij.nu

Full day safari

Door: Claricia

Blijf op de hoogte en volg Wilbert en Claricia

26 Januari 2008 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Tekst volgt..
Geniet eerst maar van de foto's, mede mogelijk gemaakt door mn lieve schatje Wilbert
Liefs

En hier is de bijbehorende tekst nog eventjes.

Vandaag ging ik na een goed gesprek met Monique te hebben gehad om kwart over 1 ’s nachts naar bed. Niet erg slim als je bedenkt dat je om kwart voor 5 de wekker al weer gaat. Uiteindelijk ging die wekker toch en gingen we om half 6 al op weg naar de lodge.
Daar werden we ontvangen met koffie, thee en volkoren koekjes/broodjes (ma je zou ze heerlijk vinden). Het bleef dus bij een kop koffie, om een beetje wakker te worden.

Met 2 oudere Nederlandse zussen en een ouder Amerikaans paar gingen we op weg. De oudere zussen waren heel lieve vrouwen, maar dat echtpaar was echt afschuwelijk. Zij verwachtten dat we naar een soort dierentuin gingen en dienden wat verzoekjes in. Of we even op weg wilden gaan naar leeuwen, panters of buffels. Het duurde even voordat ze doorhadden dat ze in een nationaal park waren.

Buiten dat was het een geweldige dag. Voor het eerst zebra’s, impala’s, giraffen, krokodillen, gieren en nijlpaarden in het echt gezien. Ook weer een aantal olifanten gezien, dus was echt weer super.

Onze lunch en ontbijt werden op 2 verschillende lodges geserveerd. Deze lodges zitten echt midden in het park, en vooral bij de lodge; “Olifants” was het uitzicht fenomenaal!! Heb nog nooit zoiets moois gezien. In het filmpje is het wel beetje duidelijk, maar het was nog zo vele malen mooier!!

Nadat we klaar waren met deze safari zijn we naar het internetcafé gegaan en eindelijk hadden we stroom en een café dat open was! Wat fijn!! Heerlijk zitten msnen met Wilbert en Claudia.

Daarna zijn we weer op de lodge gaan eten. Heb echte boboti op en deze lijkt niets op het pakje van knorr. Het is een gehakt gerecht afgedekt met ei, dus zonder bonen en appel. (maar errug lekker).
Dat etentje was omdat het de laatste avond is van Yvonne en Isabelle. Zij vliegen morgen om 12 uur naar Johannesburg en daarna gelijk door naar Kaapstad. Zij zullen nog 5 dagen daar rondreizen.

Gister ook te horen gekregen dat Wilbert waarschijnlijk een aantal dagen komt. Echt super!! Heb er zin in en nu maar erg hard sparen zodat we veel leuke dingen kunnen doen, he schatje??

De river safari gaat zondag helaas niet door. Zoals jullie zien, is de brug overstroomt. Maar die safari komt deze 5 maanden vast nog wel!!

Tot zover dit berichtje

Liefs Claricia

Ps: zwagertje, bij deze nog gefeliciteerd (ook al wordt dit bericht op zn vroegst de 26e geplaatst, beter te laat dan nooit en ik heb t ook al tegen Gea gezegd)
Pps: zus, vond je mn filmpje leuk :P
Ppps: als jullie mij bellen en smsen kost het mij niets, dus schroom niet :p

• 28 Januari 2008 - 17:22

Opa Oma Verheij:

Een heel fijn gevoel dat je het zo goed naar je zin hebt We leven met jullie mee en hopen op nog een heleboel berichtjes doeiiii